Lasertandvardaquadental

Revolutionerande teknik – Lasertandvård

Vi på Aqua Dental erbjuder våra patienter lasertandvård! Behandlingen är 95 % smärtfri, en innovation som förändrat den traditionella tandvården globalt. Det är få tandläkare i Norden som använder lasertandvård men i länder som Tyskland, Italien och USA är den väldigt populär. Den nya lasertekniken revolutionerar dagens allmänna tandvård och innebär endast fördelar för patienten.

För tandvårdsrädda blir det en stor lättnad att slippa höra ljudet från borrandet och de obehag som många människor känner när man går till tandläkaren. För de som lider av tandvårdsrädsla kan laser definitivt vara lösningen och lindra obehaget med mer komfort. Laserbehandling är oftast smärtfri, ibland behövs ingen bedövning beroende på hur stort eller komplicerat ingreppet är men mindre bedövning kan användas ändå. Jämför man lasertandvård med den traditionella tandvården där många patienter känner stort obehag av borrandet och vibrationerna i tanden så skapar lasertandvård mer komfort för patienten då man aldrig är i kontakt med tanden. Tiden för en behandling av ett hål blir oftast kortare med laser, vilket kan uppskattas hos tandvårdsrädda då man oftast vill ha det klart så fort som möjligt utan att det påverkar det slutliga resultatet av lagningen i tanden.

Läs om Israa som fick sin tandläkarskräck botad tack vare laserbehandling.

Hur funkar det rent tekniskt?

Laserbehandlingen fungerar som så att när vattenmolekyler kombineras med laserstrålen skapas små explosioner på tandens yta som tar bort all karies från tanden och alla kariesbakterier. Detta gör att resultat blir exakt och med stor precision i utförandet.

Varför du ska välja lasertandvård:

• Mindre efterbesvär efter utförd behandling
  • Metoden är oftast smärtfri utan sprutor och borr
  • Minimerar avlägsnandet av frisk tandsubstans
  • Bakteriedödande effekt vilket minskar komplikationer efter behandlingen
  • Ofta kortare behandlingstid för att uppnå önskat resultat
  • Vävnadsbesparande
  • Mycket hållbar lagning

Pris

Att göra en laserbehandling hos oss kostar 500 kr mer än att göra det på det ”vanliga” viset men då ska man tänka på alla fördelar man har med laser.

Boka din laserbehandling redan idag! Just nu bjuder vi på kostnaden för laserbehandling på din första behandling (värde 500 kr)

[if save_draft][draft_label][/if save_draft]

Boka undersökningstid

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig. Du kan också ringa till oss på telefonnummer 020 - 20 20 80.

Ditt telefonnummer

Din epost

Ämne

Ditt meddelande

Boka tid redan idag!
  • Tidsbokning
  • Boka akut tandvård

Fyll i formuläret nedan för att kontakta någon av våra kliniker så kontaktar vi dig. Du kan också ringa till oss på telefonnummer 020 - 20 20 80.

Jag behöver akut tandvård

Fyll i formuläret nedan för att boka en akuttid så kontaktar vi dig så fort vi kan. Du kan också ringa till oss på telefonnummer 020 - 20 20 80.