Så fungerar Onlinetandläkaren
Vanliga frågor
För att kunna använda tjänsten behöver du ha en e-legitimation, det vill säga ett BankID. När du klickar in på tjänsten öppnas en chattslinga. Där får du svara på ett par frågor om ditt allmäntillstånd och eventuella besvär. När du har besvarat alla frågor kommer du att behöva identifiera dig med BankID och därefter börjar din session med tandläkaren. Du väljer själv om du vill skriva, prata eller videochatta.
Ja, det går bra att söka hjälp för ditt barn via Onlinetandläkaren. Det är till och med gratis att använda tjänsten för barn till och med 22 år, oavsett vilket landsting ditt barn är folkbokfört i.
Vi kan i vissa fall hjälpa till med förnyandet av recept. Det kräver dock att vissa krav är uppfyllda. Om dessa inte uppfylls kan vi istället hjälpa dig med dina recept på någon av våra fysiska kliniker eftersom det krävs en undersökning för att kontrollera och diagnostisera bakomliggande orsaker till eventuell smärta. På onlinetandläkaren kan vi alltid hjälpa dig med rådgivning gällande receptfria läkemedel.
I samband med smittspridningen av covid-19 helt kostnadsfri. Både för nya och befintliga patienter hos Aqua Dental.
Ja, vi journalför all kontakt vi har med våra patienter.
Nej, tjänsten är kopplad till BankID vilket innebär att du måste legitimera dig i samband med dina onlinebesök. Däremot skyddar vi dina personuppgifter med högsta sekretess.
Läs mer om hur vi skyddar dina personuppgifter.