Skicka en remiss till Aqua Dental

Vill du skicka en remiss till Aqua Dental? Alla remisser skickas enklast via Muntra. 

Vill du skicka en remiss till någon av våra tandläkare? På Aqua Dental har vi specialisttandläkare inom alla odontologiska områden och tar emot remisser via muntra. 

För att skicka en remiss till oss behöver du registerar till Muntra E-remiss. Det gör du här


Anslut dig till Muntra E-Remiss

Här väljer du Anslut till Muntra E-Remiss (Klicka först på Journalsystem och välj sedan E-remiss då kommer du att hitta Anslut till Muntra E-remiss). Fylll i dina uppgifter sedan kommer du inom 24 timmar att få ett mail från Muntra. 


Skicka en remiss

När du fått dina inloggningsuppgifter från Muntra loggar du in enligt instruktionerna i mailet via https://app.muntra.com.

Nästa steg är att hitta klinik och behandlare. I vänstra spalten under Remiss väljer du Hitta klinik. Där kan du sedan söka efter den du vill remittera till genom att söka på klinik, behandlare eller specialitet. Klicka på kliniken du vill remittera till. Fyll i önskade uppgifter, välj mottagare och behandlare. Nästa steg är att välja patient. Patienten behöver inte finnas i Muntra för att skrivas in. Fyll i patientens personnummer oavsett om du använder Muntra som journalsystem eller inte. Dubbelkolla alltid dina uppgifter. 

För att skicka remissen välj: Signera och skicka remiss. 


Frågor?

Har du frågor om Muntra rekommenderar vi dig att vända dig till Muntras egna support eller vår support på support@aquadental.se. Om du har frågor som rör remisserna eller Aqua Dental kontakta oss på 010 - 188 00 00 så hjälper vi dig att komma i kontakt med rätt person. 


Är du patient?

Om du är patient och är i behov av specialisttandvård? Ring oss på 010 - 188 00 00 så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig så fort som möjligt.