Råd och riktlinjer gällande coronaviruset

Alla våra kliniker håller öppet och och flera försiktighetsåtgärder har vidtagits för att säkerställa en så trygg och säker miljö som möjligt att vistas i.

Våra patienter och medarbetares säkerhet är vår högsta prioritet och vi följer alltid strikta hygienkrav från Socialstyrelsen vad gäller rengöringsprocesser, desinfektion av behandlingsrum mellan patienter och sterilisering av samtliga instrument som används under behandlingar.

Allmänna rekommendationer

Vi ber dig följa de allmänna rekommendationerna som råder och stanna hemma om upplever symptom som är förknippade med covid-19 (så som feber, hosta, andningsbesvär, snuva, nästäppa, halsont, huvudvärk, muskel-och ledvärk eller förlorat lukt- och smaksinne. Hör då av dig till oss för ombokning.

Alla ska bära munskydd

Av respekt och omtanke för varandra kommer alla våra medarbetare att bära munskydd, inte bara när de möter dig som patient utan också inne i personalrummet. Det innefattar även personal som inte arbetar kliniskt. Därför ber vi också dig som patient att använda mundskydd när du besöker någon av våra kliniker. Om du inte har något munskyddd med dig, prata med receptionen så tilldelas du ett engångsmunskydd.

Besök oss gärna utan sällskap

För att minimera smittspridning är vi tacksamma om du i dessa tider undviker att ta med dig sällskap till oss. Detta gäller förstås inte om det är absolut nödvändigt, till exempel barn eller patienter med kognitiv funktionsnedsättning. Tack för er förståelse.

Anpassade öppettider för riskgrupp

Om du är 70+ eller befinner dig i annan riskgrupp ber vi dig att inte boka online utan istället ringa oss på 010-188 00 00. Vi har rutiner uppsatta för att kunna ta emot dig under särskilt försiktiga omständigheter. Många av våra kliniker har även möjlighet att ta emot dig via personalingången och leda dig direkt in till behandlingsrummet.

Färdtjänst

Du som tillhör en riskgrupp har via oss även rätt till sjukresor. Kontakts oss för mer information och bokning.

Betala med Klarna

Samtliga kliniker erbjuder Klarnabetalning samt andra kostnadsfria fakturaalternativ för att minimera fysiskt kontakt och betalning vid reception.

Kostnadsfri rådgivning online

Vill du komma i kontakt med en tandläkare erbjuder vi rådgivning via vår tjänst Onlinetandläkaren. Under rådande omständigheter har vi utökat antalet bokningsbara tider och dessutom tagit bort besöksavgiften för samtliga patienter.

Övrigt

- Förstärkt städning och hygienkontroll
- Personal bär munskydd och/eller visir vid patientkontakt
- Erbjuder möjlighet till längre behandlingar för färre återbesök
- Patienter kontaktas innan för att kontrollera symptom

Fyll i dina kontaktuppgifter nedan så hör vi av oss till dig inom kort. Du kan också ringa oss direkt på 010-188 00 00.

Rätten till färdtjänst är i enlighet med Regional särskild sjukvårdsledning (RSSL) riktlinjer.

Riskgrupper definieras som:
- 70 år eller äldre
- Aktiv eller nyligen behandlad cancersjukdom
- Hjärt- och kärlsjukdom samt kronisk leversjukdom
- Fetma (BMI som överstiger 40)
- Neuromuskulär sjukdom
- Intellektuell funktionsnedsättning och rörelsenedsättning