Aqua Dental kallar sina patienter digitalt
För att minska sitt klimatavtryck och samtidigt förenkla för patienterna erbjuderna Aqua Dental nu digitala kallelser.
Sedan årsskiftet har Aqua Dental implementerat att deras patienter, i den mån det går, ska kallas digitalt. Detta för att förenkla för patienter och för att minska tandvårdskedjans miljöpåverkan.
I oktober 2019 påbörjade Aqua Dental sin digitala satsning och började kalla patienter via en digital brevlåda. Tandvårdskedjan har sedan tidigare använt sig av andra digitala kanaler såsom SMS och mail för bokningar och påminnelser. Nu tar de alltså ytterligare ett steg för att både förenkla för patienter men också för att minska sitt klimatavtryck.
Sedan årsskiftet erbjuder Aqua Dental digitala kallelser till alla sina kliniker, och skickar enbart fysiska kallelser om mottagaren inte har en digital brevlåda. För att ta del av innehållet i sin digitala brevlåda krävs inloggning med bank-ID vilket gör detta till ett säkert sätt för patienter att ta emot sin kallelse på. Aqua Dental arbetar ständigt med att minska sin miljöpåverkan och detta är ytterligare en åtgärd för att minska klimatavtrycket.
Är du intresserad av att boka en tid hos oss? Fyll i formuläret nedan så kommer vi att kontakta dig inom kort.
Information om artikeln
Mer om Aqua Dental
Läs också
-
65+Reformen
65+Reformen är ett initiativ från oss på Aqua Dental som syftar till att utöka tandvårdsstödet för seniorer. -
Avbetalning av tandvård
På Aqua Dental erbjuds våra patienter fördelaktiga avbetalningslösningar på helt utan ränta. -
-Träffa Aqua Dentals tandläkare online
Med vår nya tjänst Onlinetandläkaren kan du träffa en tandläkare direkt i din mobil eller dator. Perfekt för dig som har frågor eller söker rådgivning för en synbar förändring i munnen.